tirsdag den 8. december 2009

Portfolio 3

Hvordan ser jeg på medier nu, sammenlignet med starten på modulet?
Jeg tror ikke umiddelbart mit syn på medier har ændret sig siden starten af semestret, jeg er stadig afhængig af min mobil og ville langt hellere undvære både TV og PC, selvom det er meget besværligt at være skoleelev nu til dages uden internet lige ved hånden da alt skal afleveres digitalt og lægges ud på ens respektive blogs man har fået oprettet i løbet af året. Jeg må dog blankt indrømme at det har været både sjovt og lærerigt at prøve kræfter med de forskellige nye medier som vi er blevet introduceret for siden starten i september. Jeg har derudover fået mere mod på at udforske nogle af internettets mange muligheder når det kommer til søgning og sociale aktiviteter, jeg er blandt andet blevet stor fan af Library Thing som jeg aldrig ville have hørt om hvis ikke det var fordi vi fik til opgave at oprette en profil på den pågældende side. Jeg ved ikke om det blot er den skolemæssige nødvendighed der gør at jeg er på nettet næsten hver dag eller om det er fordi jeg er ved at udvikle en vis form for afhængighed af det føromtalte net eller det er fordi jeg har set nogle af mulighederne ved det ud over bare at tjekke min mail og min deviantArt profil som før var det eneste jeg rigtig brugte nettet til. Tv’et er jeg også blevet større fan af men det er vidst bare en blanding af muligheden for at vælge frit mellem 40 kanaler uden nogen brokker sig over hvad jeg ser og så det faktum jeg har brug for at koble af et par timer efter en dag med andre mennesker omkring mig, og det gøres bedst for mig ved at slå hjernen lidt fra og se en amerikansk komedie serie eller jagten på den næste top model eller mesterkok enten på dansk, engelsk, amerikansk, canadisk eller australsk.
Hvordan var min læring på modulet? (egen indsats, udbytte, perspektiver)
Jeg vil starte med at sige jeg var overrasket over faget. Positivt vel at mærke! Jeg havde ikke forventet det vilde men synes dog der har været maget spændende information og det er blevet formidlet på en måde der har gjort det overskueligt og let at forstå i modsætning til hvad jeg frygtede da jeg ikke just vil kalde mig selv specielt teknisk – eller medieret – begavet. Det var meget positivt at jeg rent faktisk forstod hvad der blev talt om på klassen og ikke følte mig specielt gammel, hvis man ser bort fra det faktum at jeg ikke er på Facebook i modsætning til det langt største del af, efterhånden, hele verden. Eller i hvert fald folk under de 30 år. Jeg er af den type der altid har fået at vide jeg skulle sige mere i timerne, men da det endnu ikke er sket må jeg hellere her omtale min indsats som forholdsvist lav da der ikke har været mange afleveringer jeg kan prale med at have lavet. Hvad opmøde angår, har jeg dog rent mel i posen, så at sige, da jeg bortset fra ved sygdom har været til stede, for det meste i rimelig kvik tilstand, grundet det forholdsvist sene tidspunkt timerne var placeret på. Ved at skrive disse opgaver er jeg dog endnu en gang blevet i tvivl om jeg er det rigtige sted da jeg synes det er meget svært at skrive noget uden et bestemt facit til slut, tror ikke helt jeg er filosofisk nok til de svævende og tænksomme udregninger jeg skal finde frem til her, men jeg håber det bliver bedre med tiden. Det er nok også derfor jeg har svært ved at perspektivere, jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal perspektivere med, har stadig lidt svært ved at se sammenhængen mellem de tre fag, men måske det kommer om nogen år når jeg har været her noget tid. I tilfælde af jeg skal perspektivere over fagets forløb kan jeg ikke sige så meget andet end at det var hyggeligt og jeg føler jeg har lært lidt nyt om medier.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar